keskiviikkona, marraskuuta 22, 2006

Krapula tulee kyllä..

Olen lähipäivinä törmännyt kahteen alkoholin käyttöä koskevaan uutiseen. Toissapäiväisessä Metro-lehdessä oli uutinen, jonka mukaan kolmannes EU-kansasta nauttii liikaa alkoholia. Eilen törmäsin STT:n välittämään uutiseen, jossa todetaan, että "nuorten humalajuominen on lisääntynyt Euroopassa viime vuosikymmenen aikana. Humalaan juominen ei lopu nuoruusvuosiin, sillä 18-29-vuotiaat juovat vielä enemmän." Uutisessa mainittiin, jostain kumman syystä, että Irlanti ja Suomi ovat nuorten aikuisten alkoholin käytön suurmaita. Ja sen kyllä huomaa ainakin perjantai-iltaisin tuolla kaduilla sekä televisiosta - BB-talon asukit "keittoavat" joka päivä.

Kävin miettimään omaa suhdettani alkoholiin. Sitä voidaan pitää kummallisena - tai ainakin muut tuntuvat pitävän.
Ikään ja väestöryhmään suhteutettuna olen outo tapaus. En ole koskaan ollut kännissä ja viimeisestä alkoholipitoisesta juomasta on jonkin aikaa - nautin kaksi lasia viintä erään ystäväni luona kolmisen kuukautta sitten. Kesälläkin tuli ainoastaan pari kertaa istuttua terassilla. Ystävien kanssa on mukava ottaa muutama silloin tällöin ja ulkomailla on mukava tutustua paikallisiin illanviettopaikkoihin. Nykyteinien harrastama kadulla kaljoittelu ja kännien vetämien joka perjantai ei koskaan ole ollut minun juttuni. Krapula tulee kyllä, mutta minä määrään, minä päätän päivän...


0 kommenttia:

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More